Zarządzanie systemem CMS, implementacja nowych treści, dodawanie galerii, aktualności itd.

Moderator: Moderatorzy

[Tutorial] Zakładka "System"

Postprzez rwd5 » 09 Gru 2012, 20:19

Kolejną zakładką w naszym systemie Windu CMS jest "System". Jak łatwo się domyślić znajdują się w niej wszelkie informacje dotyczące naszej strony. Dzieli się na 8 podzakładek, które postaram się dokładnie omówić.

1. System
Pierwsza podzakłada nazwana bardzo oryginalnie "System". W lewym górnym rogu wyświetlana jest informacja na temat aktualizacji systemu (jeżeli nie ma żadnych to wyświetla, że nasz system jest aktualny). Poniżej niego znajdują się przycisku do czyszczenia cache strony, bazy danych oraz powiadomień. Służą do konserwacji systemu. Co jakiś czas warto je pousuwać.
Po środku wyświetlają nam się informacje pokazujące nam ilość elementów znajdujących się w systemie ("Podstrony", "Pliki", "Obrazki", "Logi"). Poniżej nich znajdują się "paseczki" wraz z wartościami ile zajmują poszczególne elementy.
Prawa kolumna poświęcona jest ostatnim logowaniom użytkowników oraz błędami (błąd 404 oraz błędy systemowe).

2. Statystyki
Statystyki jak zwykłe statystyki pokazują ruch na naszej stronie. Od głównego wykresu pokazującego zmianę użytkowników na przestani czasu, po dane dotyczące odwiedzin poszczególnych podstron. Nie możemy tutaj nic wyklikać, należy tylko uważnie śledzić rosnące zainteresowanie naszą stroną :P

3. Powiadomienia
Panel powiadomień jest jedną z ważnych części systemu. Wyświetlają się tam wszystkie ważne rzeczy dotyczące nowych aktualizacji, licencji oraz sugerujące włączenie pewnych funkcji (np.: cache) dla przyspieszenia działania. Powiadomienia wyświetlają nam się również w czerwonym polu po lewej stronie od nazwy użytkownika. Usunąć powiadomienia możemy poprzez przycisk po prawej stronie lub zbiorczo (w podzakładce system -> przycisk "Czyść powiadomienia").

4. Logi
Po lewej stronie znajdują się trzy bloki dotyczące:
- "ilości logów" - wyświetla ilość zanotowanych logów
- "typy" - wyświetla typy odnotowanych logów
- "1" - błąd 404
- "2" - pomyślne logowanie
- "3" - błąd logowania
- "10" - aktualizacja
- "91" - domena usera nie odpowiada na odpytanie updateServera
- "99" - błąd systemu
- "Czyszczenie logów" - znajdują się trzy przycisku, dzięki którym możemy określić z jakiego okresu chcemy usunąć logi.

Po prawej stronie znajduje się wykaz błędów z typem, informacją, datą i ilością, podzielone datami na te z ostatnich 3 dni i wszystkie.

4. Backup
W tej podzakładce możemy dokonać kopii zapasowej naszego systemu (zalecane). Wystarczy kilknąć "Wykonaj kopię zapasową" poczekać chwilę i pojawi nam się już ta sama zakłada podzielona na dwie kolumny. Lewa - lista backupów, prawa - przycisk do wykonania kolejnej kopii. Przywrócenie systemu do wersji z backupów odbywa się poprzez przycisk Image znajdujący się przy każdym z nich.

4. Aktualizacja
W tej podzakładce wyświetlone są informacji na temat historii aktualizacji systemu (blok po prawej stronie). Jeżeli system jest aktualny w lewym bloku wyświetlana jest informacja: "System aktualny. Twój system jest aktualny!", jeśli nie znajduje się tam przycisk do aktualizacji.

5. Licencja
W tej podzakładce znajduje się pole do wpisania kluczy, które będę generowane przez administratora. Dzięki kluczom będziemy posiadali dodatkowe opcje oraz uprawnienia. Po wpisaniu w pole klucza licencyjnego klikamy przycisk "Aktywuj licencję". Pojawi nam się okno podobne jak przy instalacji. Następnie trzeba się ponownie zalogować i cieszyć z ulepszonej wersji systemu.

6. Ustawienia
Tutaj mamy wykaz stałych :
- "cache" - Włącznie Cache znacznie porpawia wydajność systemu i odciąża serwer skracając czas generowania strony (zalecane)
- "inPlaceEditor" - włącza edytor pozwalający edycję bezpośrednio na stronie
- "cacheLife" - ustala długość życia cache podany w sekundach
- "cacheResources" - ustala czy cache ma obejmować również pliki css i js (zalecane)

Edycja wartości odbywa się poprzez przycisk Image obok stałej. Po prawej stronie pojawia się formularz. Do wyboru mamy wartość nie (0) lub tak (1). Następnie zapisujemy i powinno działać.


W razie problemów rozpisywać się na forum.

_______
ekipa WinduCMS
Pozdrawiam Sebastian Miecielica / portale edukacyjne kochammatematyke.pl
Potrzebujesz strony internetowej - skontaktuj się ze mną: miecielica@windu.org
rwd5
Weteran
 
Posty: 683
Rejestracja: 27 Lut 2011, 12:55
Miejscowość: Warszawa
Podziękował: 32 razy
Pomagał(a): 256 razy

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron